Se vad det är som gäller

Köpvillor

1. Sammanfattning

  • Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit dina varor. Ångerrätten gäller inte för varor som är specialtillverkade.

  • Vid uppenbara felaktiga priser förbehåller vi oss rätten att annullera din order och återbetala ditt köp.

  • För fakturaköp eller delbetalning genomförs en kreditkontroll via SVEA.

  • Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella felskrivningar och felaktiga priser.

  • Vid ny beställning erbjuder vi alltid fri frakt.

  • Leveranstiden uppgår normalt till ca 4-7 veckor.

2. Priser och Betalning

  • Våra priser inkluderar moms och övriga avgifter. I kassan presenteras det totala priset, inklusive rabatter, moms och frakt.

  • Alla betalningar genomförs via SVEA. Vi erbjuder flera betalningsalternativ, inklusive faktura, delbetalning, banköverföring, kortbetalning och Swish.

  • Vid felaktig prissättning förbehåller vi oss rätten att annullera köpet och återbetala eventuell betalning eller makulera fakturan. Detsamma gäller vid eventuella fel i vårt saldo samt vid uppenbara tryck- och skrivfel på hemsidan, i annonser och utskick. Om felaktigheter eller andra omständigheter uppstår, förbehåller vi oss rätten att ändra detta i efterhand. Notera att Pure Beds inte tar ansvar för felaktiga uppgifter publicerade av tredje part.

3. Betalningsalternativ

  • Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med SVEA.

  • Pure Beds erbjuder även direktbetalning via internetbanken för kunder i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas du automatiskt till din internetbank, där du loggar in och godkänner köpet med BankID. Beloppet dras direkt från ditt konto.

  • Din faktura aktiveras när din vara har skickats. Eventuella frågor kan riktas till vår Kundtjänst.

  • Läs gärna Sveas fullständiga kontovillkor. Svea hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

  • Vi erbjuder också Swishbetalning som alternativ. Du kan enkelt betala med din mobil och använda BankID för att verifiera ditt köp. Observera att ett giltigt BankID krävs för att slutföra köpet.

4. Leveransinformation

  • Vi använder våra egna bilar samt Bring och Sun-com för att leverera våra sängar.

  • Vid ny beställning erbjuder vi alltid fri frakt till våra kunder i hela Sverige. Din säng levereras direkt till din tomtgräns eller portgräns, inom räckvidd för chaufförens fordon. Inbärningstjänst kan beställas mot en extra kostnad, och mindre paket kan levereras till närmaste paketombud.

4.1 Avisering

  • Avisering skickas till de mobilnummer som kunden angivit i kassan. Det är kundens ansvar att se till att rätt aviseringnummer anges vid beställning.

  • Kontrollera att leveransalternativet stämmer vid beställningstillfället och att din angivna adress är korrekt. Leverans sker enbart inom Sverige, om inget annat anges.

4.2 Inbärning

  • På Pure Beds erbjuder vi extratjänsten inbärning för en avgift på 690 kronor. Det innebär att du får hjälp med att bära in din vara i ditt hem till ett valfritt rum.

4.3 Leveranstid

  • Sängar skickas normalt inom 4-7 veckor.

4.4 Synliga skador vid leverans

  • Vid mottagande av din leverans bör du alltid kontrollera om dina varor är hela och i gott skick.

  • Om det föreligger synliga skador på varorna, be transportören att dokumentera skadan på fraktsedeln eller handdatorn innan du skriver under försändelsen. Om du skriver under för ett skadat gods godkänner du att varan är i befintligt skick. Du har rätt att neka leveransen om du inte godkänner den innan du skriver under. Vid dolda skador måste du reklamera dem inom sju dagar från mottagandet. Det är viktigt att spara emballaget och noggrant dokumentera skadorna. Anmäl din skada omedelbart till vår kundservice på kundservice@purebeds.se

5. Öppet Köp / Ångerrätt / Returer

  • Du har rätt att returnera din beställning inom 14 dagar från att du mottagit den. Vi återbetalar dina pengar så snart som möjligt, dock inom 30 dagar. Var god meddela oss om din avsikt att returnera varan.

  • Ångerrätten gäller inte för:

    • Specialtillverkade sängar, inklusive de med ovanliga färger som inte finns i vårt lager.

    • Måttanpassade sängar som avviker från vårt standardsortiment.

    • Sängar med vissa specifika storlekar som inte kan återanvändas, såsom 80×210, 90×210, 105×210, 120×210, 140×210, 160×210, 180×210 och 210×200.

  • Om du beställer en säng i en av färgerna Ljusgrå, Mörkgrå, Svart, Grå eller Beige har du rätt att returnera den, förutsatt att sängen är i nyskick och oanvänd. Kontakta vår kundtjänst för mer information om vår returpolicy.

5.1 Återbetalningsskyldighet

  • Om du utnyttjar din ångerrätt, kommer vi att återbetala det du har betalat för varan så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från att vi har mottagit varan och ditt meddelande om att du vill ångra köpet. Vi står även för returkostnaden för ersättningsvaror om det har varit vårt fel.

6. Outlösta Paket

  • Vid outlösta paket kan vi debitera en avgift på 295 kr för att täcka våra omkostnader. För större paket, som halvpallar och helpallar, kan avgiften vara 2500 kr, eftersom våra omkostnader för sådana leveranser är högre.

7. Byten och Returer

  • Hos purebeds.se kan du alltid byta eller returnera standardprodukter inom 14 dagar efter leverans och få full återbetalning enligt Distansavtalslagen.

  • Ångerfristen börjar räknas från den dag du mottar varan. Produkter som du vill byta eller returnera måste vara oanvända och i originalförpackning. Varan ska återsändas i väsentligt oförändrat skick. Du är själv ansvarig för fraktkostnader och returkostnader, som inte överstiger 2500 kr.

  • Om varan inte är i originalskick när vi mottar den, kan vi komma att debitera dig för kostnader för att återställa varan i säljbart skick.

  • För att returnera eller byta en vara, vänligen kontakta oss på kundservice@purebeds.se 
    och ange ditt ordernummer. Efter att vi har godkänt din retur kommer vi att leverera en ny vara eller utföra en återbetalning enligt dina önskemål.

7.1 Återbetalningsskyldighet

  • Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala det du har betalat för varan så snart som möjligt, dock senast inom 30 dagar från det att vi mottog varan och meddelandet om din ånger.

8. Reklamation

  • Vi utgår alltid från att våra produkter är felfria vid leverans. Om du mottar en defekt vara eller fel produkt följer vi konsumentverkets riktlinjer.

  • För att vi ska kunna hantera ditt ärende effektivt, ber vi dig att behålla varans emballage så att det kan inspekteras. Vid behov kan vi även kräva bilder på skadan.

  • Reklamationer ska göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Alla reklamationer som görs inom två månader från att felet upptäckts anses vara i rätt tid. Enligt konsumentköplagen har du tre års reklamationsrätt på varor som har köpts på vår webbplats.

  • Kontakta alltid vår kundtjänst vid reklamationer på kundservice@purebeds.se.

12. Tvist

  • Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan hitta mer information om Allmänna Reklamationsnämnden på deras hemsida.

7. Sekretesspolicy

  • Du kan läsa vår sekretesspolicy för mer information.

8. Kontakta Oss

 

OBS! Färger på foton kan skilja sig något från verkligheten beroende på bildkvalitet och ljuset.

Börja skriva för att se produkterna du letar efter.
Kundvagnen
Logga in

Har du inget konto än?

Skapa ett konto